vergelijken. overstappen. besparen

Bel ons voor advies

088-1100885

8,9 / 10

(602 reviews)

home nieuws klantenservice van energiebedrijven vaak gebrekkig

Klantenservice van energiebedrijven vaak gebrekkig

U heeft onlangs de keuze gemaakt om over te stappen naar energie zakelijk, maar u heeft een vraag over de kosten. Met wie neemt u dan contact op? Inderdaad met de klantenservice van uw zakelijke energieleverancier. Maar uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat de meeste klantenservices van de energieleveranciers onder de maat presteren. Er is maar een energieleverancier met een ruime voldoende en dat is United Consumers. Oxxio en Electrabel hebben de laagste score. Binnen dit onderzoek van de Consumentenbond zijn 12 energiebedrijven op de proef gesteld. Er is hierbij gekeken hoe energiebedrijven omgaan met vragen per e-mail en telefoon. Er komt uit het onderzoek naar voren dat er vaak lange wachttijden zijn per telefoon en ook per e-mail. In totaal is 15% van de vragen via de e-mail niet eens beantwoord. Er zijn maar vier energiebedrijven die wel alle vragen via de e-mail hebben beantwoord en dat zijn Energiedirect, Greenchoice, Budget Energie en United Consumers.

Betere informatievoorziening 

Er zijn binnen dit onderzoek diverse onderwerpen aan bod gekomen zoals overstappen, een slimme meter en het verschil tussen leverancier en netbeheerder. Hieruit kan geconcludeerd worden dat de informatievoorziening door de medewerkers veel beter kan. Er waren maar weinig medewerkers die iets uit konden leggen over salderen en zonne-energie. Als mensen over wilden stappen, werd er niet altijd gewezen op de opzegboete, dat is echt onder de maat. Veel mensen weten namelijk niet wat hen te wachten staat als ze overstappen en medewerkers van een energiebedrijf al dan niet zakelijk, moeten hen hierover informeren. Dat is helaas niet altijd gebeurd en daarom is de conclusie uit dit onderzoek dat de energieleveranciers de service naar de klanten toe moeten verbeteren. 

Vragen over zakelijke energie?

Als u vragen heeft over energie omdat u over wilt stappen of u wilt de zakelijke energietarieven weten, zorgt u er dan voor dat u eerst alles goed uit gaat zoeken voordat u over gaat stappen. Denkt u ook aan de opzegboete, de zakelijke energieleveranciers en hun tarieven en lees vooral alle voorwaarden goed door alvorens dat u de overstap maakt. Kiest u nu voor Energie-Zakelijk.nl en vergelijk de prijzen. 

Wanneer bent u Grootzakelijk?

  • U betaalt maandelijks voor de energie die u daadwerkelijk verbruikt;
  • U krijgt twee aparte facturen voor het netbeheer en het energieverbruik;
  • Uw aansluiting is groter dan 3 x 80 Ampère (vanaf 100.000 KwH) en/of uw gasaansluiting is groter dan 40 m³/ uur (vanaf G40).
Vergelijk grootzakelijk

Wanneer bent u MKB, ZZP-er of kleinzakelijk?

  • U krijg elk jaar een afrekening en betaalt per maand een voorschot;
  • U krijgt een factuur voor zowel energieverbruik als levering;
  • U heeft een electra aansluiting kleiner dan 3 x 80 Ampère en/of een gasaansluiting kleiner dan G40.
Vergelijk kleinzakelijk